دندانپزشكي قيمت و خريد مواد دندانپزشكي بازار ارز دولتي دندانپزشكي قيمت و خريد مواد دندانپزشكي بازار ارز دولتي .

دندانپزشكي قيمت و خريد مواد دندانپزشكي بازار ارز دولتي

تجهيزات دندانپزشكي

تجهيزات مختلف دندانپزشكي باعث شده است تا با روي كار آمدن دندانپزشكي نوين راه حل هاي مناسبي براي استفاده از آن وجود نداشته باشد لذا يك سري از ابزار آلات جديد به سمت ديگري سوق داده شده اند. در مجله دانستني هاي دندانپزشكي آمده است كه : 

كار اين دستگاه براي پليمريزاسيون است و اين امر به خاطر لامپ كوارتز 75 وات پرقدرتي است كه درون محفظه رفلكتور (منعكس كننده نور) مي باشد. كليدها با دقت بالا، زمان انفجار يا تخليه انرژي را كنترل مي كنند و رفلكتور دسته هاي انرژي را از مسير هدايت نور عبور مي دهد. سيبك هايي وجود دارند كه مي توان با زمانهاي 20 تا 40 ثانيه انفجار دائم (تخليه انرژي بصورت دائم) را انتخاب كرد.

روي دسته سوئيچ هايي وجود دارد كه تنظيمات زمان انفجار را انجام مي دهند و توسط اين سوئيچ ها امكان توقف پليمريزاسيون در هر زمان ممكن مي باشد. هندپيس توسط يك لايه با قدرت حرارتي بالا محافظت مي شود و در استفاده هاي طولاني مدت، توسط يك فن پرقدرت بطور اتوماتيك خنك مي شود. مسير هدايت نور تا 360 درجه قابل تنظيم است و اين عمل باعث مي شود كه بتوانيم استفاده دقيق نور را عملي سازيم. كليه مسيرهاي نور را ميتوان بوسيله اتوكلاو و يا استريليزاسيون خنك استريل كرد. http://shrtco.de/mrevz

در هنگام كار با اين وسيله عينك رنگي براي محافظت چشم در برابر پليمريزاسيون كامپورزيت لازم است.Colto Lux II داراي هندپيس 220 گرمي مي باشد كه حاوي مسير هدايت نور شيشه اي استاندارد مي باشد. اين شيشه ها درون محفظه با زاويه هاي 45 درجه طوري تعبيه شده اند كه نور را از لامپ گرفته و بوسيله انعكاس آن را به سر محفظه هدايت مي كنند.

البته در اين نوع خاص از دستگاه لامپ هالوژن درون هد طوري جايگزين شده كه نيازي به مسير هدايت شيشه اي نور ندارد و مسير دوم، مسير هدايت فلزي نور براي مصارف عمومي مي باشد. اين سيستم هاي فلزي طوري قرار گرفته اند كه مي توان در موارد خاص نيز استفاده كرد. بطور مثال براي پليمريزاسيون قسمت هاي فاشيال، لينگوال، پالاتال، اكلوزال يا پروگزيمال پركردگي ها.تجهيزات دندانپزشكي پرتابل (قابل حمل)امروزه شايد كمتر كسي وجود داشته باشد كه تجربه استفاده از وسايل همراهي همانند موبايل را نداشته و به مزاياي استفاده از آن در شرايط مختلف واقف نباشد. در دنياي امروز وسايلي از اين دست با همه مشكلاتشان، جزئي از زندگي انسان شده اند و روز به روز نياز به انها بيشتر احساس مي گردد.

با اين مقدمه مي توان استفاده از ساير امكانات موجود در محيط اطرافمان را كه به گونه اي با حرفه ما ارتباط تنگاتنگي دارند، در كنار خود و به عنوان يك همراه هميشگي در همه جا تصور نمود تا در آينده اي نه چندان دور لزوم استفاده از آنها نيز همانند ساير وسايلي كه شايد فكر آن نمي رفت كه روزي اينگونه مورد استفاده قرار گيرند، احساس گردد.‏


تجهيزات دندانپزشكيتجهيزات دندانپزشكي پرتابل، تجهيزاتي قابل حمل و با قابليت هاي خاص هستند و امكان استفاده از آنها در شرايط مختلف وجود خواهد داشت. به علت اينكه در اكثر موارد اينگونه تجهيزات كم حجم و در ابعاد كوچك https://clck.ru/RNgix ساخته مي شوند، شايد اين باور اشتباه وجود داشته باشد كه كارائي و راندمان آن ها نيز به همان نسبت كم بوده و عملا در بسياري از موارد هيچ كاربرد خاصي ندارند، در حالي كه استفاده كنندگان از اين تجهيزات، هيچ گونه كمبودي را در هنگام كار با اين دستگاه ها احساس نمي كنند.

به عبارت ديگر به همان اندازه كه مي توان يك يونيت دندانپزشكي را كامل و با تمام امكانات تهيه كرد، اين مجموعه قابل حمل را نيز مي توان با تمام امكانات تجهيز نمود. ‏ تجهيزات دندانپزشكي پرتابل به سادگي باز شده و آماده براي كار مي شوند و در پايان كار نيز به همان سادگي جمع شده و جهت استفاده مجدد، از نقطه اي به نقطه ديگر انتقال مي يابند. توسط اين تجهيزات مي توان در مدت زمان كمي، يك اتاق ساده و معمولي را به يك محيط مناسب و حرفه اي براي دندانپزشك تبديل نمود. انتخاب انواع مختلف و سطح دسترسي به امكانات بيشتر در اختيار دندانپزشك بوده و متناسب با نياز كاري خود، مي تواند يك مجموعه مناسب را تهيه نمايد.


آمالگام (Amalgam)آمالگام آلياژي مركب از جيوه همراه با يك يا چند فلز ديگر است. آمالگام اغلب جهت ترميم هاي مستقيم دائمي خلفي و جهت ترميم هاي زير بنايي (Foundation) وسيع يا كرها كه قبل از قرار دادن روكش به كار مي روند مورد استفاده قرار مي گيرد. هنگامي كه آمالگام به تازگي با جيوه مايع مخلوط شده ، خاصيت شكل پذيري (Plasticity) دارد كه اين امكان را فراهم مي سازد كه به خوبي در حفره آماده شده دنداني پك شود يا كندانس شود. مقدار جيوه موجود در كپسول هاي آمالگام ۴۲٫/ تا ۴۵٫/ وزن كل آمالگام جيوه است. عيب اساسي آمالگام رنگ نقره اي آن است كه با ساختمان دنداني تطابق ندارد. مقداري شكننده (Brittle) بوده و تحت تاثير كروژن و عمل گالوانيك قرار مي گيرد. دستگاه آمالگاماتور به دونوع تقسيم مي شود:


دستگاه كپسوليدستگاه پودري و كپسولي( دوكاره )دستگاه كپسولي:دراين نوع دستگاه كپسول درمحل استقرار گيره كپسول قرار داده مي شود. تنظيم ميزان پودر و جيوه امكان پذير نيست چون شركت سازنده مقدار واحد آمالگام و جيوهرا مشخص نموده مانند ۱ واحد يا ۲ يا ۳ يا … كه در كپسول جاسازي كرده و نياز به تنظيم خاصي ندارد .


دستگاه پودري و كپسولي:دراين نوع دستگاه ميزان پودرآمالگام متغيير است كه پيچ تنظيم آن در بغل دستگاه قرار گرفته است ولي مقدار جيوه هميشه ثابت است. هرچه پيچ تنظيم به طرف مثبت باشد پودر بيشتر و به طرف منفي پودر كمتر است. پس از هر بار استفاده ازآمالگاماتور از برس مخصوصي كه جهت تميز نمودن داخل لوله و درپوش آمــالـگـامـاتـور اسـت، استفـاده مـي شـود. قبـل از توقف كامل درپوش لوله آمالگاماتور،دقت شود كـه بـا دسـت تـماس نداشته باشد.

از قرار دادن آمالگاماتور درمعرض نور آفتاب اجتناب شود و هر هفته يكي دو مرتبه آمالگاماتور را چند بار سر و ته كرده و سپس در جاي خود قرار داده شود. به دليل لرزش دستگاه پودر آمالگام در مخزن خود فشرده مي شود و باعث عبور نكردن مقدار لازم پودر در لوله تركيب آمالكاما تور مي شود كه كم شدن پودر، تنظيم دستگاه را به هم مي زند.


دوربين داخل دهانيحتما شما هم دوست داريد بدانيد دندانپزشكتان در حين درمان چه كاري روي دندان‌هاي شما انجام مي‌دهد و قبل و بعد از درمان دندان شما به چه شكلي درخواهد آمد. در اين صورت بايد از دندانپزشكتان بخواهيد كه دستگاه دوربين داخل دهاني‌اش را به كار گيرد. اين دستگاه از يك دوربين فيلم‌برداري و عكس‌برداري كوچك تشكيل شده كه به‌صورت بدون سيم و يا با يك سيم به يك مانيتور در روبه‌روي شما وصل است.

اين وسيله از محيط داخل دهان شما فيلم‌برداري كرده و تصوير را روي مانيتور روبه‌روي شما مي‌اندازد. با اين وسيله مي‌بينيد كه دندان شما قبل ار ترميم چه وضعيتي دارد و پس از درمان نيز مي‌توانيد دندان ترميم شده خود را ببينيد. دوربين داخل دهاني وسيله خوبي است كه شما را در جريان روند درمانتان قرار مي‌دهد و مي‌توانيد نقاطي از دهانتان را كه در حالت عادي نمي‌توانيد ببينيد، رويت كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۱۸:۲۳ توسط:صحرايي موضوع: