دندانپزشكي قيمت و خريد مواد دندانپزشكي بازار ارز دولتي دندانپزشكي قيمت و خريد مواد دندانپزشكي بازار ارز دولتي .

دندانپزشكي قيمت و خريد مواد دندانپزشكي بازار ارز دولتي

ترميم دندان

ترميم مستقيم

در اين رويه، ساخت قطعات مورد نياز در خارج از دهان انجام مي‌شود كه شامل لمينت دندان ، تاج‌هاي دنداني، بريج‌ها، ايمپلنت‌ها، اينله و آنله است. در حقيقت ترميم‌ دندان غيرمستقيم شامل روش‌هاي دائمي يا ثابت هستند.
با توجه به اينكه رويه‌هاي كاري به اقدامات، ابزار و مواد بيشتري نياز دارد، هزينه بالاتري هم دارند. اما از طرفي مي‌توانند ظاهر زيبا و باثبات‌تر براي دندان‌هاي شما ايجاد كنند.

ترميم غير مستقيم

در حوزه ترميم مستقيم مشكلات دهان و دنداني، تمامي كارها در داخل فضاي دهان انجام شده و پيش مي روند.
اين پروسه كه معمولا به آن پر كردن و يا قرار دادن پروتز مي گويند، شامل قرار دادن يك ماده نرم و قابل انعطاف به داخل يك حفره دنداني آماده شده و تميز مي شود. سپس اين مواد سخت و محكم مي شوند تا بتوانند ساختار درون دندان آسيب ديده فرد را ترميم كنند و گاهي نيز ظاهر آن را بهتر نمايند.


در زير به مهمترين روش هاي ترميم دندان خواهيم پرداخت:

پل


پل هاي دنداني، در واقع دندان هاي مصنوعي هستند كه بين دندان هاي واقعي افرد قرار مي گيرند تا فضاي بين آن ها را پر كنند.
به عنوان مثال در جايي كه دنداني كشيده شده باشد و يا وجود نداشته باشد. دندان طبيعي كه اين پل ها را ساپورت مي كند را اباتمنت مي گويند.

يك پل ممكن است فيكس باشد ( در بين دو اباتمنت قرار داشته باشد)، فقط به يك اباتمنت متصل باشد و يا به اباتمنت هاي نزديك خود با چسب متصل گردد.
پل هاي دنداني عموما از جنس پوسلين، فلز و يا تركيب پورسلين و فلز ساخته مي شوند.

ايمپلنت


ايمپلنت ها براي جايگزيني دندان از دست رفته استفاده مي شوند.
در روند ايمپلنت كردن، دندانپزشك پيچ تيتانيومي كوچكي را در محل دندان از دست رفته، وارد استخوان فك مي كند كه به عنوان پايه ي روكش ايمپلنت عمل مي كند.
ايمپلنت از دندان هاي اطراف قابل تشخيص نيست و پس از پيوند خوردن ايمپلنت با استخوان و بافت هاي مجاور دنداني امن و هميشگي براي بيمار خواهد شد.
بيماران بايد بهداشت دهان و دندان را در طول دوره جاگذاري ايمپلنت به طور كامل رعايت كنند
تا ماده پلاك و ذرات باقي مانده ي غذايي از محل ايمپلنت پاك شوند.

ترميم دندان شكسته


دندان هاي عصب كشي شده به مرور زمان به خاطر اينكه عصب دندان مصنوعي مي باشد دندان ديگر تغذيه مي شود. بسيار شكننده مي باشد و بر اثر ضربه و فشار دچار شكستگي مي شود كه در اين حالت از ترميم براي دندان شكسته استفاده مي كنيم.
براي محافظت و ترميم دندان هاي شكسته شده در مقابل فشار و ضربه بايد از مواد همرنگ دندان استفاده نمود. عموما براي ترميم دندان شكسته از كامپوزيت استفاده مي شود.

آمالگام

آمالگام نقره يك تركيب تشكيل شده از ۵۰ درصد جيوه و ۵۰ درصد نقره، قلع، روي و مس است.

از مزاياي آمالگام نقره مي توان به قيمت پايين، قرار دادن آسان آن در دندان و قدرت و دوام استثنايي اشاره كرد.
از طرف ديگر استفاده از آمالگام براي ترميم مي تواند يك گزينه مناسب نباشد چرا كه امكان بزرگتر شدن و يا كوچكتر شدن آن درون دندان وجود دارد.

همين موضوع مي تواند منجر به ترك خوردگي دندان شود و يا اجازه دهد غذا و باكتري ها وارد دندان شده و منجر به ايجاد پوسيدگي و حفره دنداني شود. استفاده از جيوه در اين روش نيز كماكان جاي بحث زيادي دارد.

كامپوزيت دندان

دندان پر شده با آمالگام و كامپوزيت

در اين روش بعد از برداشت پوسيدگي دندان، ابتدا ماده اي به نام اسيد اچ استفاده مي گردد كه سبب ايجاد حفراتي بسيار بسيار زياد در حد ميكرون در دندان مي گردد.
سپس دندان شستشو داده شده و از ماده اي به نام باندنيك پس از خشك كردن دندان استفاده مي شود سپس عمل curing كه با دستگاه مخصوص انجام مي پذيرد. ماده اي باندنيك سفت شده (اصطلاحا cure مي گردد.) و در نهايت پركردگي همرنگ و سفيد متناسب با رنگ دندان انتخاب مي گردد و باز هم عمل curing نهايي صورت مي پذيرد. 
به علت دوام زياد كامپوزيت ونير، از آن مي توان در پر كردن دندان به جاي آمالگام كه موجب بد رنگي و بد شكلي دندان مي شود، استفاده نمود و به دندان ترميم شده جلوه زيبا و طبيعي داد.
به كمك كامپوزيت ونيرها مي توان شديدترين بهم ريختگي ها و بي نظمي هاي دنداني را اصلاح كرد و به دندان ها ظاهري مرتب و هماهنگ داد؛ استفاده از كامپوزيت ونيرها حتي در مواردي مي تواند جايگزين درمان هاي طولاني مدت ارتودنسي شود.

تراشيدن ميناي دندان


شكل دادن و تراشيدن ميناي دندان شامل حذف يا تراش دادن قسمتي از ميناي دندان به منظور بهبود ظاهر دندان ها مي باشد.
دندانپزشكان ممكن است اين روند را با باندينگ يا ونير تركيب كنند.
اين روند معمولا براي تغيير طول، شكل و موقعيت دندان استفاده مي شود و مي تواند مشكلات زير را حل كند:


دندان هاي كج يا همپوشاني شده

دندان هاي شكسته يا نامرتب

مشكلات جزئي بايت

روكش


روكش هاي دنداني كه به آن ها سر پوش هاي دندان نيز مي گويند ، موادي هستند كه به شكل كامل سطح دندان ها را مي پوشانند.
اين روكش ها معمولا بر روي يك سطح از قلب آماده شده و به كمك چسب مخصوص دندان قرار مي گيرند. در نتيجه قدرت و ظاهر يك دندان بهبود خواهد يافت.
روكش ها ممكن است به كمك فلز ( نظير طلا يا تيتانيوم)، سراميك (نظير زيركونيا، سيليكا يا آلومينا) و يا يك كامپوزيت تركيبي فلز و سراميك توليد شوند.


برچسب: انواع ترميم دندان، ترميم دندان،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۱۷:۵۰ توسط:صحرايي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :