دندانپزشكي قيمت و خريد مواد دندانپزشكي بازار ارز دولتي دندانپزشكي قيمت و خريد مواد دندانپزشكي بازار ارز دولتي .

دندانپزشكي قيمت و خريد مواد دندانپزشكي بازار ارز دولتي

كانال ريشه

كانال ريشهِ دندان فضايي آناتوميك داخل ريشه دندان است كه شامل مغز دندان، كانال‌هاي اصلي و كانال‌هاي فرعي‌ است كه ممكن است كانال‌هاي ريشه را به هم يا به سطح دندان متصل كنند. 

علائم موجود در افرادي كه نيازبه درمان كانال ريشه دارند

برخي از نشانه ها كه بلافاصله بعد از مشاهده بايد به دندانپزشك مراجعه كرد، شامل موارد زيراست 

1- درد دندان شديد و درمان كانال ريشهيكي از بزرگترين نشانه هاي نياز به درمان كانال ريشه، درد شديد دندان است. هنگامي كه فرد كانال ريشه عفوني دارد، دندان در حال از بين رفتن و پوسيدگي است.

دامنه درد ممكن است از درد خفيف تا شديد يا تيركشنده باشد. مي تواند مداوم يا متناوب باشد اما تقريباً هميشه درد نشانگر نياز به درمان ريشه است.

در صورت عدم درمان، عفونت مي تواند گسترش يافته و درد بدتري ايجاد كند.

2- بيماري عمومي مشابه علايمي كه هنگام عفونت در معده يا آنفولانزا ايجاد مي شود، عفونت دنداني نيز مي تواند علائم مشابهي ايجاد كند.

علائمي مانند گره هاي لنفاوي متورم يا دردناك، تب، لثه هايي متورم و گونه ها و احساس ناراحتي و بيماري را جستجو كنيد.

عدم درمان عفونت هاي ريشه منجر به بدتر شدن آن مي شوند كه مي تواند مشكلات جدي تري مانند آبسه ي دندان ايجاد كند .

3- لثه ها يا گونه هاي متورميكي از شايع ترين علائم عفونت و التهاب است. در صورت ابتلا به عفونت دندان، در اغلب موارد تورم لثه ها نيز به وجود خواهد آمد.

تورم هميشه نيازمند درمان كانال ريشه نيست بلكه قطعاً نشانگر مواردي است كه بايد به دنبال علت آن بود. غالباً بيماران نيازمند درمان ريشه، از وجود تورم لثه در نزديكي ريشه دندان شكايت دارند. 

4- حساسيت دندان اين روش ممكن است تا حدودي دردناك باشد و بعد از آن ممكن است دندان براي مد تي حساس باشد. دندانپزشك شما در مورد نحوه مراقبت از دندان هاي خود پس از انجام عمل توضيحات لازم را  خواهد داد .

چه زماني دندان به درمان كانال ريشه نياز دارد؟

در بيشتر اوقات پوسيدگي دندان ها سبب اين مي شوند كه دندان به درمان كانال ريشه احتياج پيدا كند و بيمار به پزشك متخصص مراجعه كند.

اگر پوسيدگي يا شكستگي دندان از قسمت هاي مينا و عاج گذشته باشد و به پالپ برسد، التهاب ناشي از حضور باكتري ها باعث به وجود آمدن التهاب در پالپ مي شود.

اين التهاب از چند مسير مختلف باعث ايجاد درد دندان مي گردد، در اين شرايط براي برطرف كردن درد و خارج كردن بافت عفوني، درمان كانال ريشه دندان توصيه مي شود.دربعضي مواقع صدمات ناشي از وارد شدن ضربه به دندان، بيماري هاي عفوني پيشرفته لثه، حتي بدون داشتن پوسيدگي نياز به درمان كانال ريشه دندان پيدا مي كند. 

تميز كردن و پركردن كانال ريشه

دندانپزشك بعد از اينكه پالپ دندان را برداشت كانال ريشه را تميزكرده و بزرگ ميكند تا بتواند به راحتي آن را پر كند.كانال ريشه معمولا بسيار باريك است و به دشواري ميتوان آن را پر كرد.

دندانپزشك شما با استفاده از يكسري فايل ها ي كوچك كانال ريشه را بزرگ ميكند و به آن فرم ميدهد تابتواند به راحتي كانال را پر كند.تكميل اين بخش از درمان عصب كشي ممكن است چند ساعت طول بكشد و نياز به چندين جلسه داشته باشد.دندان هاي جلو ودندانهاي نيش معمولا يك ريشه شامل يك كانال دارند.

دندان هاي آسياي كوچك و آسياي بزرگ داراي 2 يا 3 كانال در ريشه هاي خود هستند. براي دندانهايي كه ريشه و تعداد كانال بيشتر دارند ممكن است درمان طول بكشد.

اگر درمان عصب كشي به بيش از چند جلسه نياز داشته باشد ممكن است دندانپزشك شما مقدار كمي دارو در كانال تميز شده قرار دهد تا باكتري هاي باقيمانده را از بين ببرد و بعد از آن دندان با پر كردن موقت بسته ميشود.

اگر شما دچار علائم ناشي از عفونت از قبيل درجه حرارت بالا و يا تورم هاي بزرگ شديد ممكن است دندانپزشك شما براي مديريت و جلوگيري از عفونت بيشتر به شما آنتي بيوتيك بدهد. 

درمان كانال ريشه

 درمان كانال ريشه يك روش اندودنتيك يا عصب كشي به معناي معالجه داخلي دندان مي باشد. قسمت داخلي دندان حاوي محفظه پالپ و كانالهاي ريشه هست كه مملو از پالپ دنداني مي باشند. محفظه پالپ در زير لايه سختي به نام عاج در وسط دندان قرار دارد.

پالپ دندان از اعصاب، رگ هاي خوني، بافت همبند و سلول هاي تخصصي ساخته شده است كه به رشد دندان كمك مي كند.

كانال ها ريشه پالپ را به اعصاب و رگ هاي خوني موجود در نوك ريشه دندان فك پايين متصل مي كنند. 

نتيجه

به دليل تكنيك هاي مدرن و بيهوشي ، درمان كانال ريشه عملا بدون درد است. بسياري از افراد به اشتباه معتقدند كه يك كانال ريشه به دليل ارتباط آن با آسيب پالپ يا عفونت ، دردناك خواهد بود.

اما اشتباه نكنيد عفونت منبع واقعي درد شماست. در حقيقت ، در مقايسه با كشيدن ، درمان كانال ريشه گزينه راحت تروبهتري است . 


برچسب: فرق كانال و ريشه دندان،كانال اضافه دندان،عصب كشي دندان،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۱۰:۲۴ توسط:صحرايي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :