دندانپزشكي قيمت و خريد مواد دندانپزشكي بازار ارز دولتي دندانپزشكي قيمت و خريد مواد دندانپزشكي بازار ارز دولتي .

دندانپزشكي قيمت و خريد مواد دندانپزشكي بازار ارز دولتي

ايمپلنت و ارتودنسي

ايمپلنت انكوريج، پايه‌ي لازم را براي تجهيزات ارتودنسي فراهم مي‌كند. تجهيزات ارتودنسي زماني تاثيرگذار خواهد بود كه بتواند نيروي گشتاوري كافي را براي حركت دادن دندان‌ها به آنها وارد كند.

اگر بيمار چند دندان را از دست داده باشد، وسايل ارتودنسي هيچ نگهدارنده‌ اي نخواهد داشت. اينجا است كه ايمپلنت به كار مي‌آيد.

پس از جايگزين كردن دندان غائب با ايمپلنت، انكور محكمي ايجاد مي‌شود كه مي‌توان بريس يا هر وسيله ارتودنسي لازم براي اصلاح مشكلات بايت و نامرتبي را روي آن قرار داد. 

تعيين اولويت ايمپلنت و ارتودنسي
اگر قرار باشد لبخند شما زيبا شود ، از هر دو روش ايمپلنت و ارتودنسي استفاده مي شود ، جراح دندانپزشك و متخصص ارتودنسي پس از مشورت و همكاري طرح درمان صحيح را براي شما به اجرا مي آورند.
ايمپلنت به دليل ثابت بودن و عدم امكان حركت در استخوان قابليت جابجايي مانند دندان هاي طبيعي را ندارد لذا بايد احتمالات آينده جايگاه دندان هاي ديگر را در نظر داشته باشيم.

ارتودنسي قبل از ايمپلنت دندان 

اگر هم به ارتودنسي و هم ايمپلنت دندان نياز داريد، معمولا توصيه مي شود كه ابتدا بريس ها را توصيه مي شود قرار گيرند. به خاطر اينكه زماني كه يك ايمپلنت قرار مي گيرد، نمي تواند ديگر مثل يك دندان معمولي حركت كند. ايمپلنت به فك فيكس مي شود و هيچ ليگمانتي كه دندان را جابجا كند، نيست.
در بسياري از بيماران، ارتودنسي دندان ممكن است به جهت ايجاد فضاي خالي براي دندان جديد نياز باشد، و اينكه بتوان ريشه دندان هاي كناري را به جاي درستشان حركت داد.

ارتودنسي بعد از ايمپلنت

ايمپلنت را نمي‌توان حركت داد، اما چنانچه ايمپلنت در محل مناسب كاشته شده باشد، دندانپزشك مي‌تواند دندان‌هاي كناري را با استفاده از ارتودنسي ثابت يا پلاك‌هاي شفاف ارتودنسي نامرئي حركت دهد.

حتي در صورت وجود چند ايمپلنت نيز منعي براي درمان ارتودنسي وجود ندارد.
اما اگر ايمپلنت در محل مناسب قرار نگرفته باشد و پس از ارتودنسي از رديف دندان‌ها بيرون بزند، مي‌توان آن را پس از اتمام ارتودنسي تعويض كرد.

البته نيازي نيست كه كل ايمپلنت تعويض شود، فقط كافي است كه روكش آن را عوض كرد. حالت ديگر اين است كه به ايمپلنت دست نزنيد و به نتيجه به دست آمده رضايت دهيد.

همچنين اگر ارتودنسي دندان‌هاي كنار ايمپلنت را درگير نكند، مي‌توان ايمپلنت را قبل از ارتودنسي انجام داد.

معايب استفاده از ايمپلنت در درمان ارتودنسي

مسلما دندان هاي مصنوعي و ايمپلنت هاي دنداني نمي توانند جايگزين تمام و كمال دندان هاي طبيعي باشند.

اما زماني كه دندان طبيعي خود را از دست مي دهيد براي حفظ سلامت لثه ها و دندان هاي باقي مانده بايد به فكر درمان مناسب باشيد.  در مواقعي كه متخصص ارتودنسي استفاده از ايمپلنت همراه با ارتودنسي را ضروري مي داند مي توان از معايب زير چشم پوشي كرد.

اين موارد شامل:

  •     هزينه بالاي ايمپلنت دنداني 
  •    ايمپلنت هاي دنداني مادام العمر نمي باشند و پس از مدت زمان مشخصي رنگ آنها تغيير مي كند و حتي ممكن است نياز به تعويض و ترميم داشته باشند.   
  •  در مواقعي كه بيمار بهداشت دهان و دندان را به درستي رعايت نمي كند دچار تحليل لثه مي شود و در نهايت ريشه ايمپلنت ظاهر مي شود. 
  •    افرادي كه دچار ديابت و ضعف سيستم ايمني مي باشند نتيجه مناسبي از ايمپلنت دنداني نمي گيرند.   
  •  برخي ايمپلنت هاي نامرغوب دچار شكستگي ناگهاني مي شوند كه مشكلات متعددي براي بيمار ايجاد مي كنند.

نتيجه 

در نهايت متخصص ارتودنسي ريتينر يا نگهدارنده مناسب را براي پايداري بلندمدت بايت و مرتب بودن دندان‌ها توصيه مي‌كندو با رعايت كردن بهداشت دهان و دندان سلامت دندان ها قابل تضمين است . 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۰۱:۱۷ توسط:صحرايي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :